Fitness & Health, Lifestyle

Paris, the city of love

Dutch – English

Parijs, de stad van de liefde. Ik mocht hier 8 heerlijke dagen verblijven met mijn vriend. Best wel spannend, wat voor mij was het de eerste keer kamperen! Na 19 jaar van luxe vakanties was het toch wel eens tijd om dit te proberen. Dus… kamperen.

Camping
Wij verbleven in Camping Indigo Paris in Bois de Boulogne. Een grote stadscamping aan de Seine met staplaatsen, chalets en stacaravans. Wij hebben voor een staplaats gekozen, dus mochten ons tentje opbouwen! Je kunt hier geen tenten huren, dus als je een staplaats boekt moet je zelf je eigen tentje meenemen. Op de camping was een klein winkeltje aanwezig, een restaurantje en een pizza afhaal punt. De sanitaire voorzieningen waren helemaal prima. Net allemaal vernieuwd, dus hartstikke schoon en mooi! Elke dag gaat er om het half uur een busje van de camping naar Porte Maillot, een metrostation vanwaar je alle kanten op kunt. Daarnaast is aan de andere kant van de Seine een leuk stadje met winkeltjes, restaurantjes en supermarkten.

20140730_153505
Eten&Sporten
Het voordeel van een Camping is eigenlijk dat je gewoon eet wat je thuis ook eet. We hadden een klein elektrisch fornuisje en een soort bbq plaat meegenomen voor vlees/groentes. Verder gingen in een krat mijn pindakaas, havermout, griekse yoghurt, superfoods & rijstwafels mee. Je doet daar verder zelf de boodschappen doen, dus verantwoord eten was niet echt een probleem. Ik kocht gewoon lekker veel fruit, wat meergranen crackers en veel groentes. Op zaterdag avond had ik mijn normale cheat avond zoals altijd en op maandag, omdat mijn vriend jarig was, heb ik lekker de hele dag gegeten waar ik zin in had. En nee, niks hiervan was gezond. In sporten had ik eerlijk gezegd niet zoveel zin. Je bent zo veel aan het wandelen & fietsen daar. Omdat de camping zo groot was en we helemaal achterin zaten, hadden we fietsjes meegenomen. Alles ging dus te voet, of met de fiets. Parijs is een grote stad dus daar loop je ook flink wat af! Dus of ik echt heb gesport? Ik heb één keer hardgelopen en een middagje touwtje gesprongen, dat was het.

De stad
Bij metro station Porte Maillot kochten wij een drie-daagse metro kaart voor de eerste drie zones. Hiermee kun je eigenlijk naar alle plekken die je écht moet zien. Wat is Parijs een gigantisch mooie stad! Ik was er nog nooit geweest dus super excited om alles te zien, vooral de Eiffeltoren. De eerste dag was het super warm, maar wel lekker om zo door de stad te lopen. We hebben de Arc de Triomph en de Eiffeltoren bezocht en een flinke wandeling gemaakt over de Champs-Elysees. Gelukkig was er een winkeltje met Frozen Yoghurt, dus daar hebben we eens even lekker van gesmikkeld! De tweede dag hebben we de Notre Dame bezocht en daar heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. ’s Avonds zijn we naar de Eiffeltoren gegaan om daar de toren in het donker te bekijken. Net een kerstboom! Dag drie zijn we naar het Louvre geweest en terug naar de Notre Dame om daar wat te eten en binnen te kijken… tijdens een kerkdienst. Alle plekjes die we wilden zien, hebben we gezien. Top dus!

20140802_223709
Disney
Omdat mijn lieverd jarig was tijdens onze vakantie vond ik het wel leuk iets speciaals voor hem te doen. Omdat ik super verliefd ben ook op Disney en hij het ook wel leuk vond daar samen heen te gaan, was dat mijn cadeau voor hem! Ookal ben ik in totaal al 31 dagen (Ja, ik ben al 5 keer naar Disney geweest, 6 keer inclusief dit dagje) in Disney geweest, ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Omdat het zijn verjaardag was had ik beloof daar alles te betalen en me volledig vol te vreten! Dus dat deed ik. Heerlijk mexicaans eten voor lunch, ijsjes als tussendoortjes en naar mijn favoriete restaurant voor een gigantisch dinner. Hij kreeg zelfs een klein stukje verjaardagstaart! We hebben een super leuke dag gehad en genoten van de attracties en het eten daar. Hoop snel weer zo’n leuke dag te hebben!
Nou dit was een uitgebreid verslag over mijn trip naar Parijs met vriendjelief. Als jullie nog vragen hebben over de Camping/stad/disney dan mogen jullie uiteraard mailen! Voor meer foto’s scroll even heeeelemaal naar onderen!

Veel liefs, Carmen.
—————————————————————
Paris, the city of love. I stayed here for eight lovely days with my boyfriend. Pretty exciting though, because it was the first time camping for me! After 19 years of big hotels and luxery, it was time to try it. So…. Camping.

Camp side
We stayed at Camping Indigo Paris in Bois de Boulogne. A big city camp side at the Seine with standing places, chalets and cabins. We took a standing place, so we were able to put up our own tent! You cannot rent any tents at the camping, so you have to bring your own. At the camp side there was a little shop, restaurant and pizza station. The bathrooms&toilets were perfectly clean and all renewed recently. Every half an hour, a bus goes to the station Porte Maillot, where you can take the subway to every point you want. At the other side of the Seine is a little town with shops, restaurants and supermarkets.

20140730_153505
Food&Workout
The big plus point of a Camp side is that you eat what you normally eat at home. We had a little electic stove with us and some kind of bbq where you could grill your veggies&meat. Besides this i took my own food like rice cakes, oats, peanut butter, superfoods & greek yoghurt. You can do your own groceries over there, so eating healthy wasn’t really a problem. I bought fruits, lots of veggies and some whole grain crackers. At Saturday evening i had my normal cheat night and at Monday, because it was my boyfriend his birthday, i ate whatever i wanted. And no, nothing of that was healthy. I wasn’t really in the mood for workingout actually. You are walking and cycling so much. The cam side was pretty big, so we bought some little bikes. Paris is a huge city, so no lack of cardio over there. Did i really workout? I ran once and did one afternoon full of rope jumping. That’s it.

The City
At subway station Porte Maillot did we buy a three-day subway ticket for three zones. With this ticket could you go to every place you want! What is Paris a beautiful city. I’ve never been there before so i was pretty excited to see everything, specially the Eiffeltower. It was super hot the first day, but good enough to walk through Paris. We visited the Arc de Triomph and the Eiffeltower and made a long walk on the Champs-Elysees. Luckily there was a little shop with Frozen Yoghurt, so we’ve enjoyed one on this hot day! The second day we went to the Notre Dame and had dinner at a delicious Italian restaurant. Afterwards we went to the Eiffeltower to watch it by night. So romantic and beautiful. Looks like a Christmas tree! The third day we went to the Louvre and back to the Notre Dame for dinner. After dinner we’ve been into the Notre Dame during church… We’ve seen all the places we wanted to see! Perfect!

20140802_223709
Disney
Because we wanted to do something fun on my boyfriends birthday and i loooooove Disneyland, we’ve been there for a fun day together! Even though i’ve been there 31 days of my life al ready (Yes, i’ve been to Disneyland for five times, six including this day) i cannot get enough of Disney. I promised to pay everything up there because of his birthday and that i would cheat my ass off. So i did. For lunch we had delicious Mexican food and for dinner we went to my favorite restaurant up there to have a big ass dinner. He even got a little birthday cake! We had such a fun day and enjoyed lots of attractions and the food up there. Hope to go again together some day!

This was a huge blog about my trip to Paris. If you have any questions about the camp side/city/disney just send me an email! For more pictures scroll down to the bottom of the page!

Much love, Carmen.

Pictures:
IMG_20140806_084423 IMG_20140805_192529 IMG_20140805_191552 IMG_20140804_213054 IMG_20140803_192303 IMG_20140803_095429 IMG_20140803_082746 IMG_20140802_163058 IMG_20140802_093847
20140731_121012 20140802_123326 20140803_124227
20140804_194729
IMG_20140805_153621IMG_20140801_163949 IMG_20140801_161805 IMG_20140731_18455920140801_120422 20140801_132740 20140801_132853 20140803_141608 20140803_175707 20140804_170226 PhotoGrid_1407012500541_resized PhotoGrid_1407245515722_resized